Alle foto's op de site zijn geplaatst met toestemming van ouders of verzorgers en cliënten zelf. De foto's zijn beschermd tegen kopiëren volgens copyright!

zondag 26 oktober 2014

Symposium AAIZOO

Gisteren was ik de hele dag op pad. Nee, niet met de honden deze keer. Ik was naar het symposium van AAIZOO. AAIZOO staat voor: Animal Assisted Interventions in Zorg, Onderzoek en Onderwijs. Op het symposium waren verschillende sprekers, bekende mensen in AAI land.
Prof. dr. Marie-José Enders-Segers gaf een samenvatting van het grote wereldwijde symposium (IAHAIO) dat in juli in Nederland werd gehouden.
Mr. Ron de Graaff gaf een heldere uitleg over de problemen die er zijn op de weg naar inbedding in het zorgstelsel.
Dan waren er nog wat sprekers, zoals Susan Ophorst, die wat vertelde over het handboek 'dieren in de zorg' en Rob Moss die wat vertelde over Topdog.
Sommige dingen waren al bekend, maar ik heb ook weer veel nieuwe dingen gehoord en geleerd. Al met al een zeer zinnige bijeenkomst. Ook altijd leuk om weer wat bekenden uit het veld tegen te komen, zoals Rob waar ik mijn Topdog cursus bij heb gevolgd en Margo die destijds bij mij in de groep zat.
De locatie was ook mooi, manege den Toom in Doorn, een prachtig oud familiebedrijf met een rijke historie.
Kortom een mooie leerzame dag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten